close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הגדלת משכנתא קיימת לכל מטרה ( סגירת הלוואות)

מרטין בוקסדורףכא אדר ב, תשעט28/03/2019

משכנתא לכל מטרה היא בעצם לקיחת סכום נוסף של כסף לתוך המשכנתא, כאשר הסכום הזה לא נועד לרכישת דירה, אלא לסגירת הלוואות אחרות או כיסוי חובות שהצטברו. הרעיון הוא להחליף הרבה הלוואות קטנות עם החזרים גבוהים, במשכנתא אחת מוגדלת עם החזר הרבה יותר נמוך

תגיות:
כמה דברים שחשוב להדגיש:
לפני שנכנסים לעומק הדברים, חשוב לי להבהיר : משכנתא לסגירת הלוואות מיועדת ללקוחות טובים של
הבנקים. הכוונה היא ללקוחות שהמשכנתא הראשונה שלהם ( במידה ויש ) משולמת בזמן ללא בעיות, העובר ושב מנוהל תקין וללא החזרות כל שהן בחשבון.

הסיבה היא, שלתת משכנתא לסגירת הלוואות היא סיכון הרבה יותר גדול מבחינת הבנקים. כאשר לוקחים משכנתא ראשונה לרכישת הבית, הבנק מקבל את הבית בתור ביטחון ונותן סכום כסף כנגדו. לעומת זאת כאשר לוקחים סכום לסגירת הלוואות, הבנק נשאר בדיוק עם אותו הבית שכבר משועבד, אבל מגדיל את הסיכון שלו בכך שנותן עוד כסף עבור בדיוק אותו הביטחון.

עכשיו שאנחנו מבינים את זה, בואו ניכנס קצת יותר לתוך הפרטים הקטנים יותר ונדבר בדיוק על היסודות החשובים במשכנתא לסגירת הלוואות.

עד חמישים אחוז משווי הבית:
הנקודה הזו היא חשובה. לפי הוראות בנק ישראל לא ניתן לעולם להגדיל משכנתא קיימת, מעבר לחמישים אחוז משווי הבית. כלומר, זה נכון שכאשר קונים בית ניתן לקחת אפילו 75 אחוז מימון, אבל זה מיועד לרכישה. כאשר הבית כבר שלכם, לא ניתן לעבור את חמישים אחוז משכנתא בשום פנים ואופן.

לדוגמה: נניח שהבית שלי שווה 2 מיליון שקלים, זה אומר שכל המשכנתאות יחד לא יוכלו לעבור את חמישים אחוז משווי הבית. נניח שהמשכנתא שלי היום היא בשווי 700 אלף שקלים, והבית עולה 2 מיליון שקלים, זה אומר שאני יכול לקחת 300 אלף שקלים לסגירת הלוואות לכל מטרה, אבל בשום פנים ואופן לא ניתן לעבור את מיליון השקלים, אשר מהווים חמישים אחוז.

ועוד נקודה באותו נושא, מדובר בחמישים אחוז משווי הבית לפי החלטת השמאי, לא לפי מה שאתם חושבים, או מניחים. שימו לב שהשמאי תמיד יעריך את הבית מעט פחות ממה שאתם נוטים לחשוב. תמיד.

זה נכון להגיד שהמשכנתא הזו מתאימה לאנשים שנשארה להם משכנתא נמוכה על הבית, ולא לאנשים שיש להם שקנו את הבית בעשר השנים האחרונות.

רק ללקוחות טובים כבר אמרנו:
התחלתי להגיד את זה כבר בהתחלה אבל עכשיו בואו נחדד את זה מעט, המשכנתאות האלו מתאימות לאנשים אשר מוגדרים לקוחות מעולים של הבנק. כלומר, המסמך הראשון שאנשים בבנק רוצים לראות זה התנהלות המשכנתא הראשונה.

אם היו בעיות בתשלומי המשכנתא הראשונה, זה למעשה אומר שאין שום סיבה לתת לכם משכנתא נוספת, חד וחלק. אם לא עומדים בתשלומי המשכנתא הראשונה, לא מקבלים משכנתא נוספת.

הדבר השני שבודקים זה חשבון עובר ושב. כלומר, אם היו בעיות בהתנהלות חשבון העובר ושב, זה סימן רע מאוד. זה שיש הלוואות בחשבון זה בסדר גמור, הרי אנחנו לוקחים את הכסף לצורך סגירתן. אבל החזרים בהלוואות, צ'קים שחזרו, תשלומים שלא שולמו בזמן- זה לא מתקבל בכלל, הבנקים מבחינתם זה סדין אדום לחלוטין.

קצת עליי:
שמי כאמור מרטין בוקסדורף, אני מטפל במשכנתאות לכל מטרה לצורך סגירת הלוואות מזה 10 שנים כבר. אני מאמין שאם אתם לקוחות מעולים בבנק, אתם לא צריכים להיעזר ביועץ ולהסתדר לבד. אם אתם לא לקוחות מעולים של הבנקים- אני מציע בחום גדול להיעזר ביועץ מומחה שידע להביא לכם את הכסף לצורך סגירת הלוואות. שיהיה לכולם המון בהצלחה.

מרטין בוקסדורף- 0508116397
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה